torsdag 22 september 2011

Tips nr 54 - Fickspegel

Jag och min mustasch skulle idag vilja tipsa om styrkan att alltid ha med sig en liten fickspegel. Jag har tyvärr ingen själv men ack så många gånger jag saknat en.

Anledningen är i huvudsak att har man en stor mustasch så kan du plötsligt få problem med tillexempelvis vind, matrester, förkylningsincidenter, vaxhaveri osv. Oftast känner du när något gått fel, men har du ingen spegel är det svårt att veta om du lyckats åtgärda problemet.

Dessutom är dagens samhälle hårt mot oss män som behöver en spegel då herrtoan på barer, restauranger, uteställen osv. nu för tiden ofta saknar speglar, och på damernas är man sällan välkommen. 

Därav är det guld värt att alltid ha med sig en liten fickspegel som man kan smyga upp och fixa till så att mustaschen ser felfri och ståtlig ut.  

finns att köpa på tillexempel här.

6 kommentarer:

  1. Därav*
    Guld värt*

    Grym Blogg!

    SvaraRadera
  2. Tack! Och felen är fixade, jag kan dock mer om mustascher än om stavning :{S

    SvaraRadera
  3. Du har ju en iPhone 4 med kamera på framsidan...

    SvaraRadera
  4. Nej det har jag inte, jag kör "oldschool" och har en 3GS vetu la, men om jag hade haft en hade det varit en alternativ lösning, ja, om än inte lika stiligt som att ha en fickspegel.

    SvaraRadera
  5. Hmmm...tycker nog att fickspegel är fjolligt. Det är för mycket puderdosa. Näe, en riktig karl polerar upp cigarettfodralet eller snusdosan i silver.

    SvaraRadera
  6. Jag och min mustasch18 april 2012 kl. 21:44

    Ahh du tänker så, fast jag och många med mig varken röker eller snusar och då gör ju sig en praktisk fickspegel fenomenalt bra! Och har du mustasch är du aldrig fjollig, glöm inte det.

    SvaraRadera