tisdag 15 maj 2012

Tips nr 103 – Handfatsproblemet

Jag och min mustasch vet att många med mig haft problem med att det vid rakning/ansning hamnat hår i handfatet och kringliggande områden. Detta är ett stort problem då det är lite jobbigt att städa upp håren samt att ansning/rakning kan ske oftare än man vill städa. 

Problemet kan bli än större om du råkar ha en partner, då de har tendenser att klaga på de hår du misslyckats att städa bort. 


Men nu har jag och min mustasch en lösning på problemet! Under vår studieresa i Barcelona fick vi lära oss av en suspekt karl att lösningen är lika genial som den är enkel. Det du gör är helt enkelt att du tar en handduk, lägger den över handfatet, rakar/ansar dig, tar sedan och varsamt viker ihop handuken (som nu samlat ihop allt hår åt dig) och skakar sedan av den på lämplig plats, förslagsvis i en soppåse.

Jag rekommenderar även att du har en speciell ”samlahår”-handuk som du alltid har tillgänglig så att du slipper att tänka på saken mer!

Lycka till!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar